El
PLE (Entorn Personal d’Aprenentatge), una paraula que no havia sentit parlar
mai, i encara menys el fet que tothom té un PLE conformat per tot allò que
empra per aprendre, encara que no en sigui conscient de la seva existència.
Després de llegir les lectures i veure el vídeo, l'activitat proposada des de l'assignatura ha estat crear el nostre propi PLE. Un cop llest, he pogut comprovar que el meu és realment senzill.
Tot i que el meu PLE inicialment sigui senzill, crec que d'ara endavant tindrà unes implicacions pel meu aprenentatge i per la meva futura docència. Estic d’acord quan a la lectura s’anomena el PLE com a eix fonamental dels processos d’aprenentatge, ja que em pot ajudar a canviar i reconstruir aprenentatges anteriors com a alumna i com a futura docent, oferint-me possibilitats de desenvolupaments professional.
Una fet que trop molt interessant i necessari destacar és que el PLE, gràcies a les seves eines i serveis de la web 2.0, ens permet ser consumidors d'informació, però també poder crear-la i reflexionar. Així doncs, no només som jo que aprenc dels altres, sinó que altres persones també poden aprendre amb jo. D'aquí, el gran pes i la importància que té la part social del nostre entorn d'aprenentatge que conforma el nostre PLE, és a dir, les persones amb les que interactuem i ens comuniquem habitualment.
Marta Pons
Marta Pons

No hay comentarios:
Publicar un comentario