Aquesta setmana l'activitat proposada des de l'assignatura ha estat fer un anàlisi d'un material didàctic multimèdia. Aquest ens ha servit com una petita introducció pel treball que haurem d'elaborar a aquesta assignatura, "un material didàctic multimèdia". I el que haurem de tenir en compte a l'hora d'elaborar aquest tipus de material, perquè com hem pogut comprovar no tot el material disponible és un material didàctic bo, educativament parlant.
EINA D’AVALUACIÓ D’UN MATERIAL DIDÀCTIC
IDENTIFICACIÓ I CATALOGACIÓ
Títol del material: EDU
365.CAT
Autor: Generalitat de Catalunya. Departament d’Ensenyament
Matèria i àmbit:
Diferents activitats per a fillets/es d’infantil (dibuixa i pinta, música,
anglès, endevinalles, matemàtiques, entorn, llegeix i escriu, petits passos).
Breu introducció al mateix: L’edu365
és el portal del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya
adreçat a l’alumnat de les escoles i instituts del país i les seves famílies,
tot i que qualsevol usuari pot fer ús dels recursos que hi apareixen. L’edu365
va ser creat com un portal per proporcionar a l’alumnat recursos curriculars de
totes les àrees de manera que poguessin tenir accés a ells des de qualsevol
lloc amb accés a Internet. Es van anar creant miniunitats didàctiques, recursos
i aplicacions per a gairebé totes les àrees. Així mateix, també es van integrar
aquelles activitats fetes amb aplicacions pròpies com el JClic i recursos
externs de tercers amb prou qualitat com per aparèixer a l’edu365.
Idioma: Català, Castellà i anglès.
Destinataris: Escoles de Primària i
Instituts del país i les seves famílies.
Gratuït o de pagament: gratuït
OBJECTIU GENERAL: Activitats o exercicis que fomentin l'aprenentatge de diferents àmbits del currículum, fent servir les TICs de forma més autònoma i, alhora de manera més lúdica i motivadora.
OBJECTIU GENERAL: Activitats o exercicis que fomentin l'aprenentatge de diferents àmbits del currículum, fent servir les TICs de forma més autònoma i, alhora de manera més lúdica i motivadora.
ANÀLISI
DEL MATERIAL
Aspectes
tècnics i de disseny
INTERACTICITAT
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
El material permet una mobilitat entre els diferents
apartats de manera fàcil.
|
X
|
||||
Existeixen botons i menús que facilitin la navegació
|
X
|
||||
Existeixen opcions per a continuar o finalitzar
|
X
|
ELEMENTS MULTIMÈDIA
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
Els elements multimèdia motiven?
|
X
|
||||
S’han incorporat vídeos?
|
X
|
||||
S’ha incorporat àudio?
|
X
|
APARENÇA
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
Hi ha bona relació entre text/multimèdia
|
X
|
||||
Existeix un bon contrast entre els diferents elements
multimèdia del material
|
X
|
||||
La llegibilitat del text que incorpora el material és
adequada
|
X
|
Aspectes
pedagògics i funcionals
ASPECTES FUNCIONALS
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
El material fomenta la participació
|
X
|
||||
Es tracta d’un recurs flexible
|
X
|
||||
Es tracta d’un recurs “usable”
|
X
|
||||
Existeix possibilitat de feedbacks i retroalimentació
|
X
|
||||
Proposa exercicis d’aprenentatge
|
X
|
||||
Proposa exercicis d’avaluació
|
X
|
ASPECTES PEDAGÒGIS I/O FUNCIONALS
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
Incita a l’autoaprenentatge
|
X
|
||||
Segueix els aspectes de ( Recordar, comprendre,
aplicar, analitzar, avaluar i crear)
|
X
|
||||
Permet que els alumnes prenguin la iniciativa
|
X
|
||||
Ajuda a l ‘aprenentatge per error
|
X
|
||||
Fomenta l’aprenentatge en funció de les capacitats de
l’alumne.
|
X
|
ANÀLISI DE CONTINGUTS
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
Queda clar a qui va dirigit el material?
|
X
|
||||
Les instruccions d’ús i els mecanismes d’ajuda són
fàcils d’entendre.
|
X
|
||||
S’incorporen exercicis que fomenten allò que ja s’ha
après.
|
X
|
||||
S’utilitza un vocabulari fàcil d’entendre
|
X
|
||||
La informació és pertinent, rellevant i actualitzada
|
X
|
Observacions:
Cal dir que en cadascuna de les pestanyes que aquesta
pàgina ens ofereix per a treballar, a dins hi ha una gran diversitat de
subopcions que permeten treballar cada secció de la pàgina amb més detall.
No hay comentarios:
Publicar un comentario